04.10.2018

Miksi tuotekuvaus kannattaa nykyään tehdä visualisointeina?

Vielä nykyäänkin uusien tuotteiden markkinointimateriaali usein kuvataan – näinhän se on aina tehty. Oletko koskaan miettinyt kuinka hankalaa ja epäkäytännöllistä se kuitenkin on?

Kuvauksien organisointi ja tuotteen logistiikka kuvauspaikalle eivät välttämättä ole niitä asioita, joihin haluat keskittyä työssäsi. Kun kuvaukset on purkissa, lopputuloksena on varmasti upeat tuotekuvat tai -video, joihin kaikki voivat olla tyytyväisiä. Mutta entäpä jos tuote muuttuu? Näihin ja moneen muuhun ongelmaa auttaa Konna Visualsin tuotevisualisoinnit.

 

Näytä tuotteesi aina parhaimmillaan

Sinä päätät miltä tuotteesi näyttää. Ehkä haluat korostaa jotain ominaisuutta tuotteesta tai haluat näyttää tuotteesi yövalaistuksessa tai päivävalaistuksessa.

 

Markkinointimateriaali jo ennen fyysisen tuotteen valmistumista

Usein uuden tuotteen lanseerauksessa viimeisen prototyypin ja lopullisen tuotteen välillä kuluu paljon aikaa ennen kuin ensimmäinen kuvauskelpoinen kappale näkee hihnalta päivänvalon. Markkinointikoneisto on kuitenkin hyvä pyöräyttää liikkelle jo ennen kuin tuotetta on edes saatavilla.

 

Pidä tuoteperheesi tuotekuvat sukunäköisinä

Kun lanseerataan tuoteperhe, halutaan luonnollisesti kuvamateriaalin pysyvän sukunäköisinä toistensa kanssa. Visualisointi on täydellinen tapa hallita kuvien tunnelmaa vaikka tuoteperheen tuotteet muuttuisivatkin – valaistus ja kuvakulma saadaan pidettyä täysin identtisinä.

 

Kerro tuotteestasi asioita, joita on mahdoton kuvata

Joskus tuotteissa on ominaisuuksia, joita ei yksinkertaisesti voi fyysisesti kuvata. Tuoterakenne voidaan haluta esittää havainnollisella räjäytysanimaatiolla. Ominaisuus voi myös löytyä tuotteen sisältä – esimerkiksi käynnissä olevan auton moottorin toimintaa on hyvin vaikea kuvata, mutta visualisoinnille se ei ole ongelma.

 

Tuotteen koko ei ole ongelma

Oli tuotteesi sitten nanorobotiikan komponentti tai kerrostalon kokoinen öljytankkeri, visualisointi on oikea tapa kuvata tuotteesi toimintaa.

 

Tuotteen loppusijoituspaikka ei ole ongelma

Mikäli tuotteessasi ulkonäkö ja tunnelma on tärkeässä osassa ostopäätöstä, voit visualisoida tuotteen myös kuviteltuun loppusijoituspaikkaan.

 

Helposti päivitettävät tuotekuvat

Kun tuotevisualisointi on kertaalleen tehty, voidaan samaa työtiedostoa hyödyntää myöhemmin. Tuotteeseen tulevat muutokset pystytään päivittämään malliin erittäin kustannustehokkaasti.

 

Hyödynnä tuotekehityksen CAD-malleja pohjalla

Tuotannossa voidaan hyödyntää jo muutenkin tuotantolinjojen käytössä olevaa CAD-dataa. Pystymme viemään visualisointiohjelmistoomme CAD-malleja useasta eri formaatista. Kun tuotteen geometrinen data on jo valmiina, siitä on erittäin nopeaa ja kustannustehokasta tuottaa visualisointikuvia ja -animaatioita.

 

Jatkojalostus ja hyödyntäminen

Samasta tuotekuvaa varten tehdystä mallidatasta voidaan tuottaa esimerkiksi animaatioita markkinoinnin tai koulutuksen käyttöön – vaikkapa piirretyn näköisten visuaalisten ohjeiden muodossa. Tutustu tarkemmin visuaalisten ohjeiden tuotantoon osoitteessa www.helpotohjeet.fi.

 

Matti Laakso

Operatiivinen johtaja
040 525 5927
matti@robankonna.fi

Jos kiinnostuit visualisoinneista, pyydä meidät käymään. Esittelemme mielellämme lisää näytteitä ja avaamme hinnoittelua ja tuotantotapojamme.


Warning: Use of undefined constant option - assumed 'option' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/fs4/46/konnavis/public_html/core/wp-content/themes/basicteema/single.php on line 25
Avainsanat: markkinointi, 3D, video, animaatio, visualisointi, valokuvaus


Warning: Use of undefined constant option - assumed 'option' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/fs4/46/konnavis/public_html/core/wp-content/themes/basicteema/single.php on line 30
Jaa somessa